Βλεμματική επαφή, μία σημαντική προγλωσσική δεξιότητα

Μία από τις σημαντικές προγλωσσικές δεξιότητες είναι η βλεμματική επαφή. Παράλληλα αποτελεί και μέσο επικοινωνίας, κυρίως κατά τη διάρκεια ενός διαλόγου. Όταν κοιτάζουμε το πρόσωπο του συνομιλητή μας, λαμβάνουμε σημαντικές πληροφορίες για τα συναισθήματά του και τις εξωλεκτικές εκφράσεις του. Τα παιδιά με αντίστοιχα ελλείμματα, μπορεί να παρουσιάζουν στιγμιαία βλεμματική επαφή, η οποία πολλές φορές …

«Το παιδί μου έχει καθυστέρηση στις δεξιότητες σίτισης, αυτό σημαίνει ότι θα έχει καθυστέρηση και στην ανάπτυξη ομιλίας του;»

Σαφώς χρησιμοποιούμε κάποιες από τις ίδιες στοματοπροσωπικές δομές, για τη σίτιση και την ομιλία.˙Οι δεξιότητες αυτές αναπτύσσονται παράλληλα. Τα παιδιά ξεκινούν να αναπτύσσουν τις βασικές στοματοπροσωπικές κινήσεις που χρησιμοποιούνται στη σίτιση (π.χ. κίνηση χειλιών, γλώσσας, υπερώας), ώστε να αποκτήσουν τις πιο περίπλοκες δεξιότητες που απαιτούνται για την παραγωγή λόγου. Τα μωρά συνήθως αναπτύσσουν συγκεκριμένες στοματοπροσωπικές …

5 ΑΓΑΠΗΜΕΝΑ ΒΙΒΛIΑ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΗΛΙΚΙΑΣ 1-3 ΕΤΩΝ

“ Ο αρκουδάκος” – Εκδόσεις Ίκαρος. Η σειρά προσχολικών βιβλίων με ήρωα τον Αρκουδάκο, αποτελείται από βιβλία μικρού σχήματος, από ανθεκτικό χαρτόνι, με κινούμενα μέρη που κρατούν αμείωτο το ενδιαφέρον των παιδιών! “Οι πρώτες μου λέξεις” – Εκδόσεις Μεταίχμιο Το βιβλίο περιέχει πάνω από 200 λέξεις, που αποτελούν βασικό λεξιλόγιο των παιδιών σε ηλικία 1-2 …

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΠΑΙΧΝΙΔΙΩΝ ΑΝΑ ΗΛΙΚΙΑ

Το παιχνίδι αποτελεί την κύρια δραστηριότητα των παιδιών και προσφέρει αμέτρητα οφέλη στο παιδί. Ο εμπλουτισμός της εκάστοτε δραστηριότητας με λόγια, καλλιεργεί τις γλωσσικές δεξιότητες ενός παιδιού. Σχολιάστε, περιγράψτε, χρησιμοποιήστε νέες λέξεις και πάνω απ’ όλα χαρείτε. Το παιχνίδι είναι ελεύθερη διαδικασία για τον άνθρωπο η οποία δεν αποσκοπεί σε ένα στόχο αλλά σε πολλούς: …

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΑΡΘΡΩΣΗΣ ΚΑΙ ΦΩΝΟΛΟΓΙΑΣ

Η πρώτη προσέγγιση του γονέα προς τον θεραπευτή, περιέχει πάντα ένα αίτημα αξιολόγησης. Η συνήθης αιτία παραπομπής είναι η ομιλία και συγκεκριμένα η άρθρωση. Η αξιολόγηση που ακολουθεί, διαμορφώνεται βάσει αιτήματος του γονέα, όμως ο θεραπευτής ελέγχει όλους τους τομείς λόγου, ομιλίας κι επικοινωνίας του παιδιού. Πολλές φορές, κατά τη λήψη ιστορικού, διαμορφώνεται κι επιπλέον …